Forside Markedsføring Alle startups har brug for offline reklameartikler

Alle startups har brug for offline reklameartikler

Alle startups har brug for offline reklameartikler
Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/startupsteps.dk/public_html/wp-content/themes/newstube/functions.php on line 1538
0
0

I 2016 steg antallet af virksomheder i Danmark dramatisk delvis på grund af de nye iværksætterselskaber. Over 33.000 nye selskaber så dagens lys hvoraf de 12.000 var IVS selskaber. I 2015 blev der stiftet cirka 30.000 selskaber, således er der sket en stigning i antallet af stiftede selskaber på cirka 10% på et år. Denne dramatiske vækst i antallet af stiftede selskaber gør at konkurrencen imellem startups er blevet sværere. Kampen om kunderne er intensiveret og kampen om at blive eksponeret er blevet skærpet, for indenfor 5 år er cirka halvdelen af disse selskaber lukket.

Startups skal brande sig hurtigt

Som nystartet startup er det vitalt at ens brand, uanset produkt, bliver kendt. Vælger man at brande sit firma og ikke produkt, vil investeringen ikke gå tabt såfremt ens produkt ikke får succes. Eksponeringen og brandingen skal ske både offline og online uanset hvilken branche man befinder sig i.

Mange nystartede selskaber fokuserer oftest udelukkende på online tilstedeværelse og har ikke en synlig offline profil. Dette gør at de går glip af mange eksponeringsmuligheder offline. Mange iværksættere beregner hvad eksponeringer koster på de sociale medier og beregner ROI på kliks. Det er dog tankevækkende at et klik koster tilsvarende hvad en nøglering med logo koster. Klikket er væk efter besøget er slut, nøgleringens eksponeringsværdi holder hele dens levetid. Derfor er det vitalt at have en offline eksponeringsstrategi.

Merchandising offline er en udfordring

En af de store udfordringer med offline reklameartikler er at vælge de rigtige. Det skal gerne være en artikel brugeren får glæde af og samtidig er synlig. En powerbank med logo er et godt valg. For en powerbank giver stor nytte hos brugeren. Samtidig er den synlig når den bliver brugt og har således stor eksponering. Man også supplere med en nøglering med logo på.  Et andet godt valg vil være reklameslik, man kan give til kunder. Det er også altid en vinder.

Ved at benytte merchandising får online kampagner større gennemslagskraft. Det hænger sammen med genkendelig. For på de sociale medier og internettet generelt har man få splitsekunder til at fange brugerens opmærksomhed og her gør genkendelighed en stor forskel.

Pengene der bliver brugt på reklameartikler skal ikke betragtes som en udgift. De skal betragtes som en investering. Det er penge godt givet ud for at skille sig ud i et evigt voksende marked. Udgiften til reklameartikler er minimal i forhold til hvilken forskel det kan gøre. Det kan betyde forskellen på succes og fiasko.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Alt indhold på denne side er betalt eller sponsoreret.<br/>Vi bruger cookes til at forbedre brugeroplevelsen på siden. mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept. Vi gør dig opmærksom på, at indlæg på denne hjemmeside er betalte eller sponsorerede af samarbejdspartnere.

Luk