Forside Markedsføring Sådan får du din historie i pressen

Sådan får du din historie i pressen

Sådan får du din historie i pressen
Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/startupsteps.dk/public_html/wp-content/themes/newstube/functions.php on line 1538
161
0

Omtaler i pressen kan have ekstrem stor værdi. Det er dog ikke altid til at måle lige med det samme, men du vil opnå en større kendskabsgrad og formår du at komme i onlinepressen, kan omtalen faktisk have en positiv betydning for din hjemmesides placering i Google.

Men hvordan får du så din pressemeddelelse igennem nåleøjet? Følg disse trin og så er du allerede godt på vej.

 

Du må ikke reklamere

Den pressemeddelelse du skal have igennem til journalisten, må ikke være en reklame for din virksomhed eller for et nyt produkt. Det er der ingen journalister der gider at bruge tid på at læse eller for den sags skyld bringe reklamer.

Så du må se bort fra din virksomhed og produktet. I stedet skal du kigge på hvad produktet kan eller gør. Måske kan der kobles en sjov historie på produktet. Du skal informere ikke reklamere.

 

Ingen gider læse “old news”

Du skal også vurdere om din historie er aktuel nok til at komme i medierne. Der er ingen der gider at læse old news. Når det er sagt, så bringes der jo masser af de samme historier år efter år. Men der er altid en ny vinkel på.

Julehandlen slår alle rekorder – den har vi hørt før. Mange gange. Men hvert år er der nye og aktuelle tal.

Hvis ikke dit produkt eller det din virksomhed laver er specielt nyt, så må du tænke kreativt. Måske det kan kobles på en aktuel begivenhed. Måske en sjov vinkel.

Se f.eks. denne historie fra et kondomfirma.

 

Du (eller historien) skal være interessant

Sidst men ikke mindst, så skal du eller din historie være interessant for læseren og målgruppen. Det vil være usandsynligt svært at få en finanshistorie igennem ved Ekstrabladet, med mindre der er tale om deciderede skandaler.

Du er nød til at sætte dig over på den anden side af bordet. Tage avisen op (eller slå nyhedsmediet op på computeren) og så mærk efter hvad det er for en læser, og hvad han eller hun er interesseret i at læse.

Hvis ikke din historie er interessant for læseren, så vil journalisten aldrig overveje den.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Alt indhold på denne side er betalt eller sponsoreret.<br/>Vi bruger cookes til at forbedre brugeroplevelsen på siden. mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept. Vi gør dig opmærksom på, at indlæg på denne hjemmeside er betalte eller sponsorerede af samarbejdspartnere.

Luk