Forside Markedsføring Guide: Kom nemt i gang med Content Marketing

Guide: Kom nemt i gang med Content Marketing

Guide: Kom nemt i gang med Content Marketing
Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/startupsteps.dk/public_html/wp-content/themes/newstube/functions.php on line 1538
0
0

Content Marketing – Du har sikkert hørt begrebet før, men hvad er Content Marketing egentligt? Kort sagt er det kunsten at markedsføre sin virksomhed gennem at levere godt indhold til sine potentielle kunder. Dette kan gøres både gennem video, blogindlæg, infografikker eller relevante undersøgelser. Alt, der måtte give dine potentielle kunder noget værdi og iscenesætte dig og din virksomhed som eksperter.

Sådan kommer du i gang

Når du har besluttet dig for, at du vil i gang med at lave Content Marketing, er der en række beslutninger, du skal tage. Da det er et stort og omfattende emne, har vi lavet en overskuelig guide, så du nemt kan komme i gang.

Hvad kan du tilbyde dine kunder?

Først og fremmest skal du kigge på, hvad du tilbyder dine kunder. Det er nemlig dette produkt eller denne service, som skal være omdrejningspunktet. Tager vi udgangspunkt i en klassisk konsulentvirksomhed, som Tekstbureauet Somera, er det helt oplagt at levere noget godt indhold om tekstforfatning og content marketing. Når de hjælper virksomhedsejere med deres content, etablerer de sig på samme tid som eksperten på deres område. Det er derfor det helt naturlige valg at gå til dem, næste gang man skal bruge hjælp til noget mere omfattende tekstforfatning.

I forbindelse hermed skal du også overveje, hvilken målgruppe dine kunder er, hvad deres udfordringer er, og hvad de mangler inspiration eller hjælp til. Når du leverer materiale, der er relevant, opstår tilliden og de gode relationer, så du får flere kunder.

En stor del af Someras kunder er virksomhedsejere, som har brug for gode tekster til deres hjemmesider, så de kan få flere besøgende. Derfor var det oplagt at give dem viden om disse førnævnte emner: Tekstforfatning, kommunikation, markedsføring og SEO.

Lav strategi og læg en plan

Når du har besluttet dig for, hvilket indhold du vil give til dine kunder, skal du lave en strategi og lægge en plan. Planen skal dække over, hvornår du vil begynde at levere indholdet, og hvordan det skal foregå. Sidstnævnte dækker især over hvilke medier, du vil bruge.

Vælg det rette medie

Det er vigtigt at vælge det rette medie til at dele dit indhold. Mediet skal passe til din målgruppe og til det produkt eller den service, som du leverer.

Somera bruger E-bøger, nyhedsbreve og blogging generelt til at levere relevant indhold til deres kunder. Dette er oplagte medier for virksomheden, fordi størstedelen af deres kunder er i kontakt med dem via e-mail eller deres hjemmeside.

En effektiv Content Marketing-strategi indeholder som regel få kanaler. Mere end én kanal ad gangen er ofte en god idé, fordi det giver mulighed for, at man kan genbruge eksisterende indhold på de andre kanaler.

Skab relevant indhold

Når du har besluttet dig for de andre punkter i vores guide, er du klar til at begynde på at lave det konkrete indhold. Da Content Marketing drejer sig om relevant indhold, er det vigtigt, at du laver noget, som dine kunder og potentielle kunder kan bruge til noget. Hvis du sælger fødevarer eller udstyr til madlavning, er det oplagt at levere madopskrifter til dine kunder, mens du eksempelvis kan give dine kunder viden om regler og paragraffer eller guides til neglelak, hvis du er henholdsvis advokat og negletekniker.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Alt indhold på denne side er betalt eller sponsoreret.<br/>Vi bruger cookes til at forbedre brugeroplevelsen på siden. mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept. Vi gør dig opmærksom på, at indlæg på denne hjemmeside er betalte eller sponsorerede af samarbejdspartnere.

Luk