Forside Markedsføring Sådan laver du marketing for tøjmærker

Sådan laver du marketing for tøjmærker

Sådan laver du marketing for tøjmærker
Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/startupsteps.dk/public_html/wp-content/themes/newstube/functions.php on line 1538
0
0

Konkurrencen i tøjbranchen kan være meget hård, og som en lille, nystartet virksomhed, kan det især være svært at skabe opmærksomhed omkring sit brand. Måske er det også nødvendigt, at tilpasse sin marketingstrategi for hver kollektion man laver. Én kollektion kan være hverdagstøj, mens den næste er festtøj. Det skal sælges på helt forskellige måder.

Her kan du få nogle gode råd og inspiration til, hvordan du laver marketing for dit tøjmærke, med udgangspunkt i brandet Remain Birger Christensen.

Kend din målgruppe

Når du skal sælge noget, er det enormt vigtigt at vide, hvem du sælger til. Det gælder især også tøjmærker. Hvis du ikke kender din målgruppe, kommer din marketing nemt til at ramme ved siden af, eller du kan komme til at sigte for bredt. Uanset hvad, vil du ikke kunne opnå det samme salg som du kan, hvis du sætter dig grundigt ind i din målgruppe.

Tag f.eks. Remain Birger Christensen. Dette brand har fokus på enkelt tøj, der ikke går af mode, og derfor kan bruges år efter år. Det består hovedsageligt at strik, frakker, fløjlsbukser og ensfarvede t-shirts. Tøjet er lavet i en god og holdbar kvalitet, og derfor er det heller ikke det billigste mærke. Målgruppen er altså kvinder, der har råd til, og ser en værdi i, at investere i kvalitetstøj, de kan bruge igen og igen. Det er f.eks. egnet til karrierekvinder, der ikke vil bruge lang tid om morgenen på at sammensætte et outfit, men nyder at alt deres tøj passer sammen og går til alle lejligheder.

Boost dit salg med influencers

En måde man kan skabe opmærksomhed omkring sit tøjmærke, er at få influencers til at promovere det. Influencers med mange følgere har en stor magt over hvilke mærker, der bliver kendte og dermed hvilke mærker, der bliver købt. Når man vælger hvilke influencers, man vil have til at reklamere for sit brand, er det dog igen vigtigt at huske på sin målgruppe. Et mærke som f.eks. Remain Birger Christensen tiltaler formentlig ikke de helt unge købere. Derfor ville det være spild af reklamepenge at få en influencer, hvis følgere er 13-18 år, til at reklamere for mærket.

Det er også vigtigt at sørge for, at influencerens brand ikke er modstridende med tøjmærkets brand. F.eks. er en del af tøjet fra Remain Birger Christensen lavet i ægte skind. Det kunne derfor give en negativ reaktion, hvis man fik en vegansk influencer til at vise tøjet frem på deres kanaler.

Vær aktiv på de sociale medier

Selvom man samarbejder med influencers, er det stadig vigtigt, at man som mærke selv er aktiv på de sociale medier. Her kan man interagere med sine kunder, svare på spørgsmål og give dem vejledning. Det er vigtigt at lave indhold, der er relevant for ens følgere og som passer til ens brand.

På Instagram poster Remain Birger Christensen f.eks. en blanding af modelfotos, billeder af influencers i deres tøj og diverse æstetiske billeder, der passer til mærkets stil. På den måde kan de altid dele indhold, der er relevant og som viser tøjet frem, på en flot og indbydende måde.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Alt indhold på denne side er betalt eller sponsoreret.
Vi bruger cookes til at forbedre brugeroplevelsen på siden. mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept. Vi gør dig opmærksom på, at indlæg på denne hjemmeside er betalte eller sponsorerede af samarbejdspartnere.

Luk