Forside Salg Sådan udnytter din webshop bedst rabatkoder

Sådan udnytter din webshop bedst rabatkoder

Sådan udnytter din webshop bedst rabatkoder
0
0

Mange forbrugere går i dag på jagt på internettet efter rabatkoder på sider som denne, der kan give rabat på forskellige varer på forskellige webshops. naturligvis gør de det, for selvfølgelig vil de gerne spare penge, der hvor de kan. Derfor vælger forbrugere også ofte, når de handler online, at handle et sted, hvor de kan få rabat på varen. Du tænker måske, at det derfor er nødvendigt, at din webshop tilbyder rabatkoder. Men det er det naturligvis ikke; mange webshops klarer sig ganske fint, selvom de ikke tilbyder rabatkoder, ligesom mange webshops ikke får noget positivt ud af at tilbyde rabatkoder. Dette kan selvfølgelig skyldes flere ting, som ikke nødvendigvis har noget med rabatkoden at gøre. Der er dog nogle tips til, hvordan du som webshopejer kan udnytte rabatkoder bedst muligt og derved få noget positivt ud af at tilbyde dem. Læs med her, og find ud af hvordan.

Rabatkoder skal skabe mersalg

Der er flere regler, du kan gå ud fra, hvis du vil udnytte rabatkoder på din webshop. Dog er den vigtigste regel, at rabatkoder skal skabe mersalg. Hvis rabatkoden skaber mersalg, køber dine kunder nemlig mere, end de ville have gjort, hvis din webshop ikke tilbød en rabatkode. Og det er netop det, vi vil have: at kunderne køber flere af vores varer.

Dog kan det at skabe mersalg ved hjælp af rabatkuponer være nemmere sagt end gjort. Du kan skabe mersalg på flere måder:

Mængderabatter

Mængderabatten er den klassiske måde at opnå mersalg på. Det gælder blot om at få kunderne til at købe mere, end de ellers ville have gjort. Når du tilbyder mængderabatter, er det dog altafgørende, at du undersøger, hvor meget dine kunder normalt køber. Det nytter nemlig ikke noget at tilbyde en ”3 for 2” rabat, hvis kunderne typisk køber 10.

Værdikuponen

Hvis du gerne vil have dine kunder til at købe mere, kan du tilbyde dem en værdikupon, når de har lagt en ordre på din webshop. Hvis du giver dine kunder en værdikupon, er chancen, for at de vender tilbage og køber flere produkter, større. Kunderne føler, at de har fået en gave, selvom gaven kun får dem til at bruge flere penge – på din webshop.

Tilbyd rabatkoder på bestemte produkter

Det kan for nogle webshops give mening at tilbyde rabatkoder på bestemte varer. Hvis din webshop sælger jakkesæt, kan det være en ide at tilbyde rabatkoder, der gælder ved køb af en jakke. De fleste vil købe et jakkesæt samlet, og de vil derfor også købe jakkesætsbukserne, selvom der ikke er rabat på disse. Når du tilbyder rabat på jakken, vil nogle kunder vælge din webshop frem for konkurrentens, hvor hele jakkesættet skal købes til fuld pris. Derudover er der et psykologisk aspekt i det at tilbyde rabatkoder. Flere forbrugere tænker; ’hvad der er sparet, er tjent’, hvorfor flere helt automatisk vil købe noget ekstra på din webshop for de penge, de har sparet.

Gratis fragt

Du kan skabe mersalg ved at tilbyde rabatkoder, der giver gratis fragt – eller måske endda ekspres fragt. Hvis du tilbyder ekspres fragt på ordre, der overstiger et bestemt beløb, vil flere kunder købe for dette beløb, selvom de egentlig oprindeligt havde tænkt sig at købe for et lavere beløb.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *