Forside Erhverv & iværksætteri Unge succesfulde iværksættere – hvad har de?
Unge succesfulde iværksættere – hvad har de?
Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/startupsteps.dk/public_html/wp-content/themes/newstube/functions.php on line 1539

Unge succesfulde iværksættere – hvad har de?

0

I dag ser vi flere og flere unge mennesker, såsom Mads A. Olesen eller Habib Frost, blive succesfulde iværksættere, som omsætter for mange penge, med stor sikkerhed.

Og det er ikke bare et tilfælde. Fælles for de mange unge iværksættere i både Danmark og resten af verdenen er en helt bestemt tilgang med nogle helt bestemte værdier, som man ikke får andre steder fra. Men hvordan ser den tilgang egentligt ud?

Målrettede men fleksible

En ting, som mange unge har, er et mål. Denne gruppe af mennesker har tendens til at vide, hvad de vil, men samtidig er de også tilbøjelige til at være åbne for nye muligheder og oplevelser.

Og netop dette gør dem til fantastiske entreprenører. For så går de ikke på kompromis med, hvad de vil have, men de er villige til at afprøve nye metoder til at nå derhen. Et godt eksempel er Mads A. Olesen, som sælger el men ved en ”flat rate” – noget, som meget få har gjort før.

De presser markedet på nye måder

Som ung iværksætter handler det om at finde noget, som vi alle kender fra vores eget liv, og så presse det på en eller anden måde.

Det betyder, at man tager noget eksisterende, og så ser, hvordan man kan forme det på en anden måde, hvordan man gøre det interessant igen.

Det var blandt andet det Jeppe Christensen gjorde, da han begyndte at kombinere køkkeners indmad fra Ikea med fronter designet af fantastiske designere. Dette er at træde ind i en niche, som ikke har været fyldt ud før!

Kombiner det uventede

Som iværksætter handler det tit om at lægge 2 og 2 sammen og se, om man ikke kan få 5. Eller rettere sagt, så er idéen, at man nogle gange skal trække på nogle skæve og sjove inspirationer, for rent faktisk at få et resultat, som kan sælges, og som kan gøre en forskel.

Habib Frost er indbegrebet af dette, for han har udviklet et livsreddende ballonkateter, som er computerstyret. Dette har kombineret hans medicinske ekspertise med hans drive for innovation og opfindere – netop to ting, som man sjældent ser sammensat til noget nyt og spændende.

Kend dit marked og din målgruppe

Som ungt menneske vil man tit have evnen til at forstå ens målgruppe ekstra godt, for i den alder, så er man stadig ikke helt formet, og har ikke alle sine fordomme og underbevidste forståelser endnu.

Og netop derfor har man god mulighed for virkeligt at lære sin målgruppe at kende intimt. Dette kendskab vil give bedre iværksætteri med bedre muligheder for at udvikle sig fremadrettet mod nye højder.

Jacob Knobel gjorde dette med hans firma, som hjælper med annoncering til aviser, der rivaliserer de store firmaers. Dette viser et stort kendskab til målgruppen, for at skabe bedre annonceringsmuligheder for aviser kræver en forståelse af aviser og deres behov. Men succesen har også været derefter, og med arbejde for eksempelvis The Guardian, så er målgruppen vist rimeligt godt forstået!

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Alt indhold på denne side er betalt eller sponsoreret.<br/>Vi bruger cookes til at forbedre brugeroplevelsen på siden. mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept. Vi gør dig opmærksom på, at indlæg på denne hjemmeside er betalte eller sponsorerede af samarbejdspartnere.

Luk