
Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/startupsteps.dk/public_html/wp-content/themes/newstube/functions.php on line 1539
Derfor er Google AdWords vigtigt for nyopstartede virksomheder
Som nyopstartet virksomhed er det afgørende, at man formår at skabe opmærksom og udskille sig fra de mange andre konkurrenter, som kæmper om kunderne. Google AdWords er et konkret og vigtigt redskab, som kan være afgørende for, at potentielle kunder vælger netop din virksomhed frem for andres.
Denne guide giver dig et kort overblik over hvad Google AdWords er, og hvorfor det er afgørende at anvende redskabet rigtigt, for eksempel med hjælp fra en adwordsbog, for skabe vækst.
Hvad er Google AdWords?
Når du på Google søger efter et bestemt produkt eller en serviceydelse, er de fire øverste annoncer betalte annoncer. Dette gør sig ofte også gældende for de fire nederste annoncer.
Betalte annoncer kaldes Google AdWords, hvor du mod betaling kan få vist din annonce i brugernes direkte synsfelt. Dette er yderst effektivt i forhold til at skaffe kunder til din virksomhed.
Når man er nyopstartet virksomhed, er synlighed afgørende. Hvis du ikke er synlig, så er sandsynligheden for at blive valgt meget mindre.
For at Google AdWords skal virke efter hensigten er det helt afgørende, at dine annoncer bliver opsat korrekt. Små detaljer kan have afgørende betydning for kvaliteten af dine annoncer, og hvis de ikke sættes op korrekt, risikerer du at spilde en masse penge.
Der findes en masse guides til, hvordan du optimerer dine annonce. For eksempel kan en adwordsbog være et super nyttigt værktøj i denne sammenhæng.
Hvordan virker Google Adwords?
Overordnet set fungerer Google AdWords på den måde, at der betales et beløb hver gang en bruger klikker på din annonce. Derfor kaldes det også ”beløb pr. klik”. Dette beløb afhænger af mange ting, men overordnet set af:
- Den øvrige konkurrence på området, det vil sige hvor mange andre, der har tekstannoncer til samme søgning
- Hvor godt den tekstannonce er sat op
- Om din hjemmeside harmonerer med annoncens tekst
For ikke at risikere, at klikprisen på dine annoncer bliver for høj, er det vigtigt, at dine annoncer bliver opsat korrekt. Du kan for eksempel få vejledning til dette i en adwordsbog.
Hvorfor anvende Google AdWords?
Der er mange grunde til, at du bør anvende Google AdWords, hvis du er nyopstartet virksomhed. Først og fremmest er synlighed som nævnt afgørende, og her er Google AdWords bare et effektivt redskab. I modsætning til andre markedsføringsredskaber har AdWords også den fordel, at du kun betaler, når brugeren rent faktisk klikker på din annonce.
En anden åbenlys grund til at vælge AdWords er, at mange af dine konkurrenter med stor sandsynlighed gør det. Derfor kan du bedst komme med i spillet, hvis du også deltager.
Derudover er AdWords et hurtigt og håndgribeligt redskab, i modsætning til mange andre markedsføringsstrategier, som kræver væsentligt større arbejde.
Adwordsbog – en nem og overskuelig guide
Der findes en masse guide og tips til, hvordan du kommer i gang med Google AdWords. Et rigtig godt tip er at investerer i en adwordsbog, hvor du får en masse kompetent vejledning til at komme i gang og til at vedligeholde dine annoncer.
Med hjælp fra en adwordsbog kan du blandt andet:
- Lære at forstå hvordan AdWords virker
- Lære hvordan du opbygger effektive kampagner
- Lære de nyeste og bedste taktikker indenfor Google AdWords
- Anvende bogen som opslagsværk
Med en adwordsbog kan du dermed lære, hvordan du selv kan opbygge gode og effektive annoncer, der skaber resultater for din virksomhed.