
Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/startupsteps.dk/public_html/wp-content/themes/newstube/functions.php on line 1539
Tre gode tips til start af rengøringsfirma
Overvejer du at starte et rengøringsfirma, så kast dig endelig ud i det! Hold dig ikke tilbage. Det er nemt at starte virksomhed i Danmark. Så få gang i din drøm, og bliv selvstændig. Det har mange fordele at være selvstændig. Der er selvfølgelig også ulemper, men for mange opvejer fordelene klart ulemperne.
Der er meget at tænke på, når man skal starte virksomhed. Vil du starte et rengøringsfirma, er der også meget, du bør overveje og tænke igennem. Der er blandt andet nedenstående tre punkter. Det er nogle punkter, som det er godt at have styr på lige fra starten.
Find rengøringsartikler
Du kan ikke gøre rent for dine kunder uden rengøringsartikler. Du er altså nødt til at finde og indkøbe dit udstyr.
Det kan være en god idé at bruge lidt tid på at finde de rigtige rengøringsartikler. Du bør fx overveje, hvilken slags rengøring du forventer at komme til at udføre. Så kan du købe ind til de rengøringsopgaver og ikke til en masse, som du aldrig kommer til at udføre.
Må det gerne være nemt og praktisk for dig i den daglige drift, så prøv at finde en leverandør, der har det hele. Hvis du skal bestille det ene hos én forhandler og det andet hos en anden, giver det dig bare mere arbejde.
Find kunder
Når du har dine rengøringsartikler, er du sådan set klar til at gøre rent. Så skal du i gang med at finde nogle kunder.
Der er mange steder at finde kunder og mange måder at finde dem på. Det kan være en god idé at starte i dit netværk. Fortæl dine venner og bekendte om din nye rengøringsvirksomhed. Hvis de ikke selv mangler hjælp til rengøringen, kender de måske nogen, der gør.
Overvej også at få lavet lidt lokal reklame. Sæt en annonce i lokalavisen. Så kan du finde nogle kunder tæt på.
Overvej din USP
Når du skal overbevise kunderne om at vælge din rengøringsvirksomhed, så er det en fordel med en USP – et Unique Selling Point. Det er den ting, som er speciel for din virksomhed og din service. Det er det, der adskiller dig fra alle de andre.
Din USP kan være mange ting. Det kan være, at du arbejder hurtigt eller ekstra grundigt. Det kan også være dine rengøringsmidler, hvis de fx er miljøvenlige og økologiske. Du behøver ikke at konkurrere på prisen, hvis du har en USP at konkurrere med.