
Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/startupsteps.dk/public_html/wp-content/themes/newstube/functions.php on line 1539
Sådan skilter du på bedste vis i din nye butik
Hvad end du er i gang med at opstarte en butik i centrum af København, i byer såsom Greve og Køge eller et helt fjerde sted, gælder det om at komme godt fra start.
En god start på livet som butiksindehaver indebærer imidlertid en række af investeringer, som gør det nemmere at informere kunderne og give dem et godt indtryk af din forretning. Dette gør det trods alt langt mere attraktivt for folk at besøge din butik i såvel åbningsdagene som i fremtiden.
Herunder er det i høj grad vigtigt at bruge kræfter på at planlægge en ordentlig og fordelagtig skiltning. Heldigvis findes der tonsvis af måder, hvorpå du kan skilte og lokke folk til i flokkevis.
Formålet ved en investering i dette har primært rødder i to forskellige hensigter. For det første skal skiltene være med til at fange forbipasserendes opmærksomhed og gøre din butik kendt og attraktiv for udefrakommende.
For det andet vil den rette planlægning af investeringen være med til at oplyse og informere dine kunder om det, du nu engang ønsker at få på tavlen.
De mest udbredte former for skiltning
Som sagt, findes der et væld af forskellige måder at skilte på. Af denne årsag forekommer det oplagt, at du forsøger at sætte dig en anelse ind i de mange vidt forskellige muligheder – den ene løsning udelukker dog sjældent den anden.
Først og fremmest er der naturligvis ofte forskel på de løsninger, som fungerer bedst udendørs, og de skiltevarianter som passer bedst til indretningen af de indendørs butikslokaler.
Dernæst bør du selvfølgelig tænke over, hvilke størrelser, materialer og farver, du vil have i spil, når det kommer til valget af de helt rigtige facadeskilte såvel som de rette informationstavler.
Endvidere har du masser af alsidige varianter til rådighed, hvis du er interesseret i diverse skiltestandere, pyloner og udhængsskilte.
Uanset hvad er der et hav af alternativer på markedet, så du har næppe grund til at frygte en mangel på unikke løsninger til lige netop din butik. Ydermere vil du som oftest også have chancen for at komme på banen med dine helt egne idéer og få udbyderen til udføre aftalte specialopgaver for dig.
Det gælder jo i høj grad om at få udført det skiltningsprojekt, som kan gavne netop din butik så meget som overhovedet muligt.
Vær kreativ og tiltræk flere kunder
Der er ikke ligefrem en mangel på måder, hvorpå du kan reklamere for din virksomhed. Ikke desto mindre må den bedste reklameringskilde for en butik imidlertid være butikken selv.
Hvis folk bliver mødt af en flot butiksfacade og en indbydende skiltning, har de jo immervæk kun et par meter at gå, før de befinder sig indendørs.
Det gælder derfor altid om at være kreativ og finde på løsninger, som er opsigtsvækkende og stilrene. Du har trods alt rigeligt med konkurrence fra andre butikker, der ligeledes har fuldstændigt samme ambitioner som dig – netop at tiltrække flere kunder til.
Som nævnt tidligere, kan du roligt gå i gang med at undersøge dine muligheder nærmere. Udover at der findes væsentligt forskellige skiltetyper, kan du desuden vælge at hænge dem på vidt forskellige måder.
Nogle skilte passer måske bedst til at hænge fra loftet, hvorimod andre sættes bedst i spil med en placering på jorden, på væggen, på noget butiksinteriør eller på en helt femte facon.
Det handler blot om at vende samtlige sten og udforske de idéer, som fremstår allermest effektive at give sig i kast med. Med den rette indstilling og et pift af kreativitet, kommer du ganske enkelt meget bedre fra start med din nye butik.