
Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/startupsteps.dk/public_html/wp-content/themes/newstube/functions.php on line 1539
Er virksomhedens lokaler blevet for små
De fleste iværksættervirksomheder starter i hjemmet eller i et mindre kontorfællesskab, da dette er en nem og billig løsning til at starte med. Og i opstartsfasen er det vigtigt at minimere udgifterne, så pengene ikke slipper op.
De mest succesrige virksomheder vokser sig større og større, og på et tidspunkt bliver det nødvendigt med en ejendomshandel, så der er plads til at udvide yderligere. Det kan både være køb at et stort lager, kontorbygninger eller noget helt tredje.
Lige meget hvilken type lokaler, som skal købes, så er det vigtigt med den rette rådgivning om ejendomshandlen. Her skal man tale med en advokat med speciale i fast ejendomsret, da det er helt inde i alle problemstillinger.
Der er heldigvis mange dygtige advokater med dette speciale, så konkurrencen er ret hård. Det behøver dermed ikke koste mere end ca. 5.000 til 10.000 kr. Og det er vel at mærke penge som er fradragsberettiget, da det er en udgift for virksomheden.
Med en advokat er du sikker
Det kan virke meget simpelt at indgå en ejendomshandel, men konsekvenserne kan være fatale, hvis man indgår en dårlig aftale. Det kan være, at de lokaler man køber slet ikke må bruges erhvervsmæssigt. Eller det kan være, at der er forurening på grunden eller tinglyste servitutter, som forhindrer virksomhedens arbejde.
Med andre ord kan det gå rigtigt galt, hvis man ikke har fuldstændig styr på købet. Og det er svært for menigmand at overskue et sådan køb, der er jo en grund til, at advokater har gået i skole i så mange år.
Udover konsekvenserne ved at skulle sælge lokalerne igen, så forsinker det også virksomheden, hvis man får købt nogle forkerte lokaler. Før man har solgt dem, kan man nok ikke købe nogle nye og det kan ende med at koste virksomheden livet. Dermed kan det være nogle rigtig dyre penge at spare, hvis man ikke har en rådgiver med til ejendomshandlen.
Indhent flere tilbud på rådgivningen
Der er som sagt hård konkurrence inden for advokatbranchen angående fast ejendomsret, så man kan ligeså godt indhente flere tilbud på arbejdet. Dette er desuden blevet rigtigt nemt via internettet, da der findes flere portaler, hvor man på 5 minutter kan indhente 3 uforpligtende tilbud på et givent arbejde.
Det fungerer ved, at der er tilknyttet en masse forskellige advokater, som kan byde ind på de forskellige opgaver. Med 3 forskellige tilbud får du hurtigt et indblik i den korrekte pris, og du undgår at betale for meget for arbejdet.
Er der en bestemt advokat, som du gerne vil have, så kan det stadig være en god ide at indhente 3 tilbud først. Så kender du nemlig prisen på markedet, og kan bruge denne til at forhandle med advokaten. Og højst sandsynligt vil advokaten gerne matche prisen fra nettet, da advokaterne fra sådanne portaler betaler en procentdel af ordren til portalen.
Man skal heller ikke være bange for at forhandle med advokaten, ligesom alle andre brancher, så kan der også forhandles her. Gør advokaten et godt arbejde for din virksomhed, så er der stor chance for, at han får flere opgaver fra firmaet hen af vejen. Så længe man er venlig og forhandler konstruktivt, så er der ingen, som bliver sure over dette. Og man kan ligeså godt vænne sig til at forhandle om tingene, det er en vigtig del af det at drive virksomhed.