
Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/startupsteps.dk/public_html/wp-content/themes/newstube/functions.php on line 1539
Hummel – et succesrigt sportsbrand på danske hænder
Hummel startede som et tysk brand under et helt andet navn tilbage i 1923. Firmaet har dermed nu en lang historie bag sig og kan snart fejre 100 års jubilæum. I dag er Hummel et verdenskendt brand, der både sponsorerer tøj til fodboldverdenen og laver almindeligt sportstøj til hverdagsbrug.
Senest er det også blevet muligt at få Hummel tøj til børn. En af grundene til brandets store succes er den danske overtagelse i 1999. Med det nye ejerskab hos Thornico med Christian Stadil i spidsen, har firmaet bevæget sig ind på store markeder og skabt stor økonomisk succes.
Store visioner og nye strategier har skabt vækst
Et af de træk som gjorde Hummel til et trendsættende sport brand, var lanceringen af redesigns, som Christian Stadil stod i spidsen for. Gennem firmaets lange historie er der blevet skabt tusindvis af kollektioner, hvor nogle af disse originale styles er slået igennem som værende klassisk sportstøj. Som med så mange andre ting inden for mode og design, er klassikerne ofte noget, som man kan trække på igen og igen med års mellemrum. Det var præcis dette træk at firmaet benyttede sig af med de nye redesigns, som gav firmaet hidtil uset succes. Hummel er i dag derfor ikke kun et brand, som skaber tøj til sportsverdenen. Det er blevet regulær hverdagsmode. Det er sket i så stor stil, at det i dag er populært både at købe Hummel tøj til børn og voksne.
Forståelse for tøj, mode og tendenser
For at opnå stor succes med et brand, er det nødvendigt at være skarp inden for flere områder. Først og fremmest handler det om at forstå det produkt, som man sælger. Hummel er et tøjmærke, der både sælger tøj til børn og voksne. Dermed er det et brand inden for mode og design.
For at få stor succes med et sådan brand, er det nødvendigt at forstå og have fornemmelse for, hvordan mode og tendenser skabes og hvilke livscyklusser de indgår i. Typisk sker der det, at gamle designs og styles bliver populære igen efter at have været umoderne i et årti eller to. Forståelsen og fornemmelsen for, hvornår noget er modent til en genopstandelse, skal være på plads, når man har med et mode brand at gøre. Det har Hummel haft forståelse for.
Forståelsen for drift af virksomhed
Udover at have forståelsen og fornemmelsen for det produkt man sælger, er det også af stor betydning at have styr på at drive virksomhed. Man kan sagtens have et godt produkt, som ikke sælger, fordi man ikke har forstået at brande det ordentligt og have styr på at drive forretningen.
Overgangen til at Hummel er blevet et populært tøjmærke til børn og voksne, beror sig på, at der er drevet god forretning og branding. Virksomheden er blevet profileret som et moderne og stærkt brand og er lykkedes med det. Branding handler i høj grad om kommunikation, både hvad angår indhold af budskab og profilering gennem de rigtige kanaler.