Forside Markedsføring Hvad er Adwords?

Hvad er Adwords?

Hvad er Adwords?
0
0

Driver du en virksomhed eller er du ansvarlig for markedsføringen af en virksomhed, så er vigtigheden af en solid online tilstedeværelse med garanti ikke fremmet for dig. I dag er det nemlig ganske afgørende for en virksomheds succes, hvorvidt den formår at anvende internettet til sin fordel. Mange virksomheder har egen hjemmeside og anvender i øvrigt forskellige sociale medier til at udbrede kendskabet til deres produkter, men kender du ikke allerede til Adwords, er det måske værd at læse med her og på https://adwordsguiden.dk/, da Adwords er endnu en god mulighed for at gøre reklame for din virksomhed og produkt online.

Annoncering på Google

Måske har du hørt om Adwords før helt uden at være klar over det. Adwords optræder nemlig under flere forskellige navne – herunder Google Ads eller ganske simpelt Google annoncer. Når man taler om Adwords, er der nemlig netop tale om muligheden for at annoncere på Google.

Der er stor sandsynlighed for, at du på et tidspunkt har prøvet at anvende Google som søgemaskine i den ene eller den anden sammenhæng. Er det tilfældet, har du måske bidt mærke i, at de første par resultater, der dukker op, når du søger er markeret med et lille grønt annonce-logo. Når et søgeresultat er markeret med dette logo, er det et udtryk for, at indehaveren af denne hjemmeside har betalt for at få sit link placeret netop her. Adwords er altså muligheden for at betale for at få linket til sin virksomheds hjemmesiden placeret på de mest fordelagtige steder blandt resultaterne af forbrugernes søgninger på Google.

Hvordan kan Adwords hjælpe dig?

Når mange virksomheder anvender sociale medier til at udbrede kendskabet til deres produkt skyldes det, at de sociale medier giver virksomhederne mulighed for at målrette deres annoncering til bestemte målgrupper, og at det i øvrigt giver dem mulighed for at fange forbrugerne, der hvor de allerede befinder sig. Det er i høj grad samme logik, der gør sig gældende for Adwords – dog om muligt i endnu højere grad. Adwords er nemlig en oplagt mulighed for at få linket til sin hjemmeside eller sit produkt placeret akkurat hos de forbrugere, som netop er på udkig efter den type af produkt eller service, som din virksomhed tilbyder. Søger en forbruger efter en type af produkt, som du kan tilbyder, vil dit link kunne dukke op øverst på siden, så forbrugeren ser det først.

Mange mennesker bruger Google hver eneste dag – både i arbejds- og privatlivet til at søge informationer eller eksempelvis til at lede efter bestemt typer af produkter. Her går idéen om at fange forbrugerne der, hvor de allerede befinder sig altså igen.

Når linket til netop din hjemmeside og dit produkt placeres øverst blandt søgeresultaterne, vil dit link være det, som forbrugerne ser først, når de søger og dermed også det, som de er mest tilbøjelige til at klikke på. Anvendes denne mulighed korrekt, vil dette ikke alene skabe øget trafik til din hjemmeside, men også kunne mærkes på omsætningen og i sidste ende på bundlinjen.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *